انواع تایر ها

انواع تایر ها بر اساس فصل ها

لاستیک زمستانی

لاستیک های زمستانی برای شرایط شدید در هوای سردتر با برف و یخ طراحی شده اند. چنین لاستیک‌هایی به‌طور گسترده برای خودروهای سواری، کامیون‌های سبک، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها استفاده می‌شوند و برای رانندگی در دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد (45 ℉) بهینه شده‌اند. ترکیب آج معمولاً نرم‌تر از تایرهای تابستانی است و چسبندگی بهتری روی یخ و برف ایجاد می‌کند.

لاستیک های زمستانی به طور کلی به دو نوع میخ دار و بدون میخ تقسیم می شوند.

تایر میخ دار
لاستیک های وسایل نقلیه ای که دارای پین های فلزی یا “ناودانی” بیرون زده از آنها هستند، تایرهای میخ دار نامیده می شوند. لاستیک‌ها رانندگی را ایمن‌تر می‌کنند زیرا پین‌های فلزی به داخل یخ فرو می‌روند و باعث اصطکاک کافی برای جلوگیری از لیز خوردن و سر خوردن در جاده‌های یخی و برفی می‌شوند.

تایر بدون گل میخ
لاستیک های برفی بدون گل میخ محبوب ترین سبک لاستیک های برفی هستند. لاستیک‌ها فاقد گل میخ‌های فلزی کوچکی هستند که از آج‌های لاستیک‌های ناودانی بیرون می‌آیند، اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عملکرد کششی خوبی در جاده‌های یخی و برفی با استفاده از ترکیب خاص داشته باشند و به اندازه لاستیک‌های ناودانی صدا ایجاد نمی‌کنند و سواری بهتری را ارائه می‌دهند. راحتی

تایر تمام فصل

تایر تمام فصل توافقی است بین لاستیک که برای استفاده در جاده های خشک و مرطوب در تابستان و تایر برای استفاده در شرایط زمستانی ساخته شده است. برای ارائه عملکرد متعادل خشک و مرطوب و همچنین کشش قابل قبول برف در مناطقی با آب و هوای سبک زمستانی طراحی شده است. آنها به دلیل راحتی و عملکرد مناسب آنها در اکثر موقعیت ها برای نصب اصلی وسایل نقلیه و بازار جایگزینی همه جا حاضر شده اند.

تایر تابستانی

لاستیک تابستانی برای رانندگی با عملکرد فوق العاده در فصول گرم طراحی شده است، برای کنترل و کنترل پاسخگو در شرایط خشک و مرطوب و ایجاد کشش عالی در جاده ها ساخته شده است.

سایر مطالب